Aretha Franklin krijgt straat in Detroit

12-06-2017 12:44

Soulzangeres Aretha Franklin heeft dit weekend in haar thuisplaats Detroit de Aretha Franklin Way geopend.

De onthulling van de straat was onderdeel van het Detroit Music Weekend, waar de zangeres flink in het zonnetje werd gezet. Aretha kreeg naast haar eigen straat ook de symbolische sleutel tot de stad en een muzikaal eerbetoon door lokale artiesten, dat ze wegens gezondheidsproblemen niet persoonlijk bij kon wonen. Wel trad de 75-jarige ter afsluiting van het festival bijna twee uur op.

De Queen of Soul zong tijdens het concert hits uit alle fasen van haar bijna zestigjarige carrière, meldt Billboard. Na het optreden in de brandende zon moest ze haar toegift, het nummer R.E.S.P.E.C.T. overslaan. "Ik heb iets onder de leden, maar ik kom er wel overheen", zou de zangeres tegen haar publiek hebben gezegd.

Eerder deze maand liet Aretha weten dat ze werkt aan een nieuw album, maar haar optredens op een laag pitje zet. Tegenover Billboard verklaarde ze toen dat het vele reizen haar iets te veel werd. "Ik ben er niet bepaald blij mee dat ik moet stoppen met iets dat ik al 54 jaar heel graag doe. Maar aan alles komt een einde."